De Vlaamse Confederatie Bouw (VCB) stelde midden oktober haar Visierapport voor. Eén van de centrale thema’s hierin is klantgericht ondernemen en de groeiende impact van het internet op de manier waarop je als onderneming met klanten communiceert. Klanten zijn mondiger geworden en beter geïnformeerd dan vroeger. Het uitwerken van een goed “customer intimacy” beleid binnen de onderneming en in de communicatie met de klant is voor veel aannemers een prioriteit  geworden voor de komende jaren.

Jonge Vlaamse Aannemer 2016

Van de voorstelling van haar Visierapport maakte VCB gebruik om haar prijzen uit te reiken voor Jonge Vlaamse Aannemer 2016. Samen met vier andere genomineerden, werd Pedro Pattyn als bedrijfsleider van Schildersbedrijf Pattyn verkozen tot Jonge Vlaamse Aannemer 2016 in de categorie Afwerking.

Met Pedro Pattyn staat de derde generatie aan het roer van het schildersbedrijf. Dergelijke traditie heeft zo z’n voordelen. De kinderen van de klanten komen bij Pattyn nog steeds aankloppen om hun woning of bedrijf te laten schilderen. Dit betekent voor Pedro Pattyn echter niet dat hij daarom op zijn lauweren wil rusten.

De klant staat centraal in onze innovatie

Sinds decennia is Schildersbedrijf Pattyn specialist op verschillende markten: binnen- en buitenschilderwerken aan woningen, bedrijfsgebouwen, openbare infrastructuren en heel specifieke industriële schilderwerken. Meer en meer bedrijven kiezen voor hun industriële toepassingen voor duurzame materialen die geen onderhoudsschilderwerk meer nodig hebben. Deze markt is volgens Pedro Pattyn duidelijk aan het inkrimpen.

Pedro Pattyn:

“In onze andere markten daarentegen zien we een mogelijkheid om ons nog beter te profileren. Door de doorgedreven expertise die we doorheen de jaren hebben opgebouwd in de bedrijfswereld, kunnen wij ons op de particuliere markt nog verder specialiseren: het gebruik van kwalitatief hoogstaande, slijtvaste verfsystemen en gesofisticeerd materiaal vormen hierbij één van onze sterkste troeven. Ook kleuradvies is belangrijker geworden. Wij zijn niet de goedkoopste schilder op korte termijn, maar wel op lange termijn.”

Daarnaast speelt Pattyn ook in op de niet te stoppen trend van online communicatie. De klant is mondiger geworden en beter geïnformeerd dan vroeger. Innovatie op het vlak van communicatie voor, tijdens en na de werken is een belangrijk aspect van de klantenrelatie geworden. Customer intimacy is bij Pattyn een werkwoord, geen slogan. De getuigenissen van onze klanten spreken boekdelen.

Schilderen is onze passie: al meer dan 70 jaar

Schildersbedrijf Pattyn heeft meer dan 70 jaar ervaring met het schilderen en onderhouden van industriële installaties, bedrijfsgebouwen, openbare infrastructuren en woningen. Ook uw huis verven wij, zowel buiten als binnen. Contacteer ons om uw plannen te bespreken. We maken er graag tijd voor.