Klantentevredenheid vinden we bij Schildersbedrijf Pattyn heel belangrijk. Customer intimacy is bij Pattyn meer dan een marketing term. We laten niks aan het toeval over; ook niet na de uitvoering van de werken. Het onderstaand verhaal van één van onze klanten is hiervan een mooi voorbeeld.

Droomhuis wordt nachtmerrie

In 2004 bouwde een jong gezin uit de regio hun droomhuis. Ze kozen voor een strakke moderne stijl in baksteenmetselwerk. Na een vijftal jaar begonnen de gevelstenen te verkleuren. Volgens de baksteenproducent was er een chemische reactie van de buitenlucht op de gevelstenen. Een eerste poging om de vlekken te verwijderen met een azijnzuuroplossing mislukte. Ondertussen waren we al enkele jaren verder en was de droom van het jonge gezin een regelrechte nachtmerrie geworden.

De baksteenproducent stelde voor om de gevels in te strijken met een cementoplossing, mits er schriftelijk afstand werd gedaan van verdere verantwoordelijkheid. De eigenaars hadden niet veel keuze en stemden in met de voorgestelde oplossing. Helaas leverde deze inspanning niet het verwachte resultaat op. De verkleuring tekende zich verder af doorheen de cementlaag.De impasse was compleet. Het probleem was niet opgelost en de jonge eigenaars zaten met hun handen in het haar.

Verven: Gelukkig bestaat dit ook nog

Gelukkig bestaat er nog zoiets als verf. Het gezin contacteerde ons en samen met onze verfleverancier zochten wij naar een mogelijke oplossing. Er werd beslist om een proefvlak te behandelen en het resultaat na de winter te evalueren. De behandeling was als volgt:

1. droog zandstralen van de ondergrond om alle losse delen en mossen te verwijderen.

2. aanbrengen van een twee componenten epoxy primer

3. aanbrengen van een tussenlaag gewapende, ademende muurcoating

4. afwerken met een eindlaag matte gevelverf op basis van 100% acrylaatdispersie.

Niet alle dromen zijn bedrog

Ondertussen heeft het proefvlak met glans de winter doorstaan. Schildersbedrijf Pattyn kreeg al snel de opdracht om de rest van buitengevels op dezelfde manier te behandelen … en hun de droom terug te brengen !

Customer intimacy beleid bij Schildersbedrijf Pattyn

Dit is een mooi voorbeeld van wat we bij Pattyn verstaan onder ‘Customer intimacy’.  Meer dan 70 jaren ervaring met het schilderen en onderhouden en van industriële installaties, bedrijfsgebouwen, openbare infrastructuren en huizen. Ook uw huis verven wij. We laten daarbij niks aan het toeval over.

Contacteer ons om uw plannen te bespreken. We maken er graag tijd voor.